Koordynator Studenckich Praktyk Zawodowych i Staży

Do obowiązków koordynatora studenckich praktyk zawodowych i staży należy w szczególności:

  • szkolenie nowych instytutowych opiekunów praktyk,
  • udzielenie wskazówek dotyczących sposobu realizacji programu praktyki,
  • omówienie zasad prowadzenia dokumentacji niezbędnej do zaliczenia praktyki,
  • zapoznanie z formami kontrolowania i zaliczenia praktyk.

Kierunkowy Opiekun Praktyk

Do zadań Kierunkowego Opiekuna Praktyk należy:

  • określenie celów i zadań praktyk,
  • opracowanie regulaminu praktyk,
  • ustalenie programu praktyki oraz szczegółowych instrukcji,
  • wydanie studentowi odbywającemu praktykę kompletu dokumentów dotyczących praktyki, a w szczególności regulaminu, programu, instrukcji, skierowania na praktykę, kart informacyjnych, projektów umów/porozumień,
  • sporządzenie dokumentacji praktyk, a w szczególności dokumentacji finansowej, umów z pozauczelnianym opiekunem praktyk, rachunków,
  • archiwizacja dokumentacji po zakończeniu praktyki.

Sekcja Praktyk, Staży i Umów Dydaktycznych

Sekcja Praktyk, Staży i Umów Dydaktycznych zajmuje się obsługą administracyjną obowiązkowych (wpisanych w plan studiów) praktyk studenckich. Wszelkimi sprawami dotyczącymi praktyk studenckich na poszczególnych kierunkach zajmują się Instytutowi Opiekunowie Praktyk.

Do zakresu obowiązków pracownika zatrudnionego w Sekcji należy:

  • obsługa administracyjna praktyk i staży studenckich i umów dydaktycznych,
  • przygotowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych w zakresie studenckich praktyk zawodowych i staży oraz aktualizacja istniejących,
  • prowadzenie rejestru umów dotyczących praktyk studenckich, staży i umów dydaktycznych,
  • sporządzanie wykazów instytutowych opiekunów praktyk,
  • przygotowanie dokumentów związanych z powoływaniem instytutowych opiekunów praktyk,
  • przygotowywanie wykazu osób prowadzących praktyki i rozliczanie rachunków,
  • nadzór nad umowami cywilnoprawnymi z zakresu kształcenia,
  • współpraca z wydziałowym stanowiskiem ds. praktyk studenckich,
  • wprowadzanie do informatycznego systemu obsługującego tok studiów szczegółowych danych dotyczących praktyk i staży,
  • prowadzenie strony internetowej w zakresie praktyk i staży,
  • weryfikacja liczby godzin hospitacji praktyk śródrocznych,
  • weryfikacja zgodności umów dydaktycznych cywilnoprawnych,
  • współpraca w zakresie praktyk z Koordynatorem Studenckich Praktyk Zawodowych i Staży.